Patchwork tas

 De vorige week ging Justin voor het eerst naar de middelbare school. En wat me nog nooit eerder gebeurd is bij zo'n soort overgang, ik was volledig van slag. Lukte me ook niet om de rust te vinden om een blogje te schrijven. Wel heb ik nog wat gehandwerkt. 

Last week our Justin went to middle school for the first time. I never ever had any problems with such events in the childrens lives. But this time I was completely off. Didn't manage to write a blog, luckily I could do some sewing and stitching. 

Deze stofjes heb ik weer tevoorschijn gehaald voor mijn rozensampler. het volgende wat ik wil maken is Card trick en die ga ik maken met deze stofjes. De lay out van deze quilt blijf ik trouwens maar wijzigen. Gelukkig is dat geen probleem, de stofjes protesteren niet. 

I pulled these fabrics out for my Rose sampler. The next block I want to make is Cardtrick and I am going to make it with these fabrics. I found out I keep altering the lay-out of this quilt. Luckily that is no problem, the fabrics will not mind. 

Ook ben ik bezig geweest met de tas. De buitenkant heb ik vorige week in gedeeltes gequilt. Woensdag had ik alles klaar. Donderdagmorgen heb ik daarna de 4 delen aan elkaar genaaid. Zodat ik de delen donderdagmiddag gemakkelijk mee kon nemen naar de quiltgroep. 

I also did some sewing on my bag. I quilted the outside last week in several sessions. Wednesday every part was finished. And I joined the parts together on Thursday morning. So I could take the parts with me to the quiltgroep rather easy. 

Het quilten heb ik uiteindelijk gewoon gedaan zoals in het boek stond. In eerste instantie wilde ik wel een ander patroon bedenken, maar wat? Na een tijd bedenken dus maar gewoon langs de naden gestikt. Wel met een mooi King Tut garen in kleurtjes die bij de stofjes passen. 

For the quilting I simply followed the book. At first I wanted to think of some other pattern, but I couldn't come up with any thing last week. After too much thinking and waiting with quilting I just stitched on both sides  of the sewinglines. I did use some fancy King Tut thread in colours that match the fabrics. 

Het is nu een vierkant bakje. Vanmorgen ben ik bezig geweest met het naaien van de voeringdelen. Kwam er alleen achter dat ik twee delen net verkeerd aan elkaar heb gezet. Even te snel willen. Morgen kan ik dus beginnen met uithalen. 

It is a square box right now. This morning I started to sow the lining parts. But I found out I had put them together the wrong was. So tomorrow I can start with some old fashioned unstitching. 

Reacties