Verder met Sneeuwwitje en een nieuw borduurwerk

Nog steeds niet heel  veel uren borduren, maar Sneewwitje komt toch wel verder. Ik vond het daarom vanmorgen wel weer tijd voor een foto. 

046sw1011uur07112010

Zoals jullie zien is de rand alweer een stukje hoger gekomen. De stoelpoten komen nu echt te voorschijn. 

Ik heb ook nog een paar andere borduur foto's. Afgelopen woensdag had Justin zijn eerste sociale vaardigheidstraining. Na twee jaar op de wachtlijst zijn we ontzettend blij dat de groep eindelijk is begonnen. Dit duurt wel een uur en even heen en weer naar huis is bijna niet te doen. Dan blijf je rijden. Ik ben daarom maar een nieuw kleiner borduurwerk begonnen om in het uur in de wachtruimte te borduren. Goed excuus he voor een nieuw project LOL

001toopooped 03112010

Dit project is het geworden, woensdagmorgen heb ik de voorbereidingen gedaan. Niet het leukste werkje vind ikzelf, maar eens gedaan heb ik daar tijdens het borduren veel profijt van. Too pooped van Dimensions heb ik al een paar jaar in de kast liggen. De uitvoering van de Dimensions pakketten is vaak niet super, qua stof en hoeveelheid garen, maar de plaatjes vind ik toch wel super. Ik borduur ook wel gewoon op de stof uit het pakket. Ben toch te zuinig om daar weer opnieuw stof voor te kopen. Deze foto heb ik genomen terwijl ik bezig was de bosjes garen te sorteren en op de bijgeleverde garen kaart te maken. Bij de kleuren zet ik hier de kleurnummers. 

002toopooped03112010

Op deze foto zijn het tweede stel garenkaartjes te zien, wat ik zelf er bij heb gemaakt. Op deze kaartjes gebruik ik voor elk symbool van het patroon twee gaatjes. Het symbool schrijf ik met kleurpotlood aangezien de dimensions patronen werken met kleuren. In de twee gaatjes doe ik rechts een aangebroken borduurdraad, links komen de overige draadjes van de 6 waaruit de volle draad bestaat. Bij de gemengde kleuren gebruik ik links voor kleur a en rechts voor kleur b. Een gemengde draad waarmee ik heb gewerkt komt rechts bij het gaatje in. Op deze manier is het voor mij een makkie, verschillende kleuren in de naald, verschillende aantallen draadjes. Geen probleem. Woensdag middag heb ik een leuk stukje kunnen doen. Na de komende woensdag zal ik wel even een foto maken. 

As you can see I am still making progress in stitching Snowwhite. There is a chair appearing now. 

I also have some other stitching photo's. I started a new project last Wednesday. Justin finally could go to a social skills group. He has been on a waitinglist for two years. I have to take him there and wait till he comes out for an hour. I thought I could take some stitching but nog a big project so I started Too pooped by Dimensons. On Wednesday morning I did my preparations. In the first picture I am sorting colours on to the threadcard that came with the project. The second picture shows a set of cards made by me. On those cards I have two holes for every symbol. The current thread goes on the right side, the remaining threads of the six strands go on the left. With blends I use left for colour a and right for colour b. This system works great for me on the complicated Dimensions patterns

Wordpress category: 

Reacties