Een huisje en een kip

In het flanellen mapje zitten sinds dinsdag weer enkele huisjes die klaar zijn om in elkaar gezet te worden. Eén exemplaar is dinsdagmiddag ook genaaid.

huisje 15

Een mens moet toch wat doen in een ziekenhuiswachtkamer. Voor de wachttijden had ik de laatste tijd breiwerk bij me. Maar nu eens geprobeerd om een quiltwerkje mee te nemen. En dat beviel me ook best goed moet ik zeggen. Sinds een tijdje heb ik een paar plastic bakken die ongeveer de grootte van een A4 hebben. Ze zijn een cm of 5 hoog en het bevalt me heel goed om daar allerlei benodigdheden voor een bepaald project in te bewaren. Tot nu toe heb ik 3 bakken gevuld. Nr. 1 met dingetjes voor mijn handquilt project zoals schaartje, garen, vingerhoed, naalddoortrekker enz. Bak 2 heeft alle spulletjes voor het naaien van een blok van de kippenquilt. En bak 3 nu alles voor het naaien van de huisjes blokjes. 

Since last Tuesday I have some pieces to make new houses put in my little flanelblock book. One has to do something while waiting in a hospitalwaitingroom. Lately I had some knitting project with me, but this time I wanted to try how it would work when I brought a quilting project. I decided on the houses, because they are small and also because they deserve some attention. I must say it worked very well. I have some plastic cases about the size of A4 and 5 cm high for a while now. And they come in handy to store things needed for a project. So far I have 3 of them filled. (another three are still empty) Nr. one has the things I use while handquilting like, scissors, thread, timble, needlepuller. Nr 2 had all things I need to make a chicken block. And nr.3 now contains every thing I need to sew a houseblocks. So when I want to work on a project, I just can pick up the box with the contents I need ready to go. 

blok6

Dit ligt op het moment weer op mijn voeten bank, klaar om verder te werken. Een nieuw kippenblok. De voorbereidingen had ik al dikke maand geleden gedaan, maar het breien van de truitjes kwam er even tussendoor. Gisteren heb ik de rest van de naadtoeslagen om het freezerpaper gestreken. Bij het naaien ontdekte ik dat ik nog 1 veer was vergeten te strijken, dat moet zo nog even. Rechts op de foto staat de bak met alle kippenbenodigdheden. De delen die geappliceerd moeten worden, maar ook de verschillende kleurtjes garen. 

At the moment this is on my footstool, ready to go. A new chickenblock. I started the preparations over a month ago, but the knitting came along. Yesterday I ironed the seam allowances to the back of the freezerpaper. Only to find out while sewing that I had forgotten to iron one little feather. On the right you can see one of the cases I just mentioned. This contains the threadcolours, and the applique parts. 

Reacties