Vakantie

Terwijl het op het moment echt pijpenstelen regent zal ik maar eens een blogje schrijven over onze vakantie van dit jaar. Wij vertrokken op die hele hete zaterdag 4 juli naar Vakantieboerderij Klein Kullen in Epen. Ondanks de aangekondigde warmte viel het op reis nog wel mee. Eenmaal aangekomen in Zuid-Limburg was het met 38 graden wel erg heet. De voortent opzetten, daar zijn we mee begonnen, in etappes en tussendoor steeds achter de caravan in de schaduw zitten.

Justin

De skottel stond ook al klaar voor een eerste maaltijd op de camping.

Mischa

Onze Mischa lag achter de caravan in de schaduw, maar dat bleek achteraf toch veel te warm voor hem. Zijn koel-bandana was hij verloren tijdens een stop onderweg. In plaats van eten en daarna rustig de tent verder opzetten moesten we met ons hondje naar de dierenarts. Waar hij aan een infuus ging en de nacht doorbracht in een verblijf met airco. Om een uur of negen waren wij weer op de camping en konden we de voortent verder opzetten. Waarna een rare nacht volgde, zonder hond in de voortent. Gelukkig zag Fouchienus de volgende morgen dat de dierenarts nog een berichtje had gestuurd om een dikke 11 uur. Mischa zijn temperatuur was toen alweer gezakt. Die zondagmorgen konden we onze lieverd weer ophalen uit Gulpen. Weer op de camping hoorden we dat Lisette en Erik tegen half twee op het station in Maastricht aankwamen. Fouchienus en Justin haalden hen op en daarna kon de vakantie echt beginnen.

onder de luifel

In de schaduw onder de luifel, korte broek aan en ja, Fouchienus moet altijd even wennen aan een korte broek, later komen dan de sandalen ook erbij.

auto

Erik en Lisette gingen hier even alleen met de auto weg. Iets wat Mischa niet echt leuk vond, hij wilde ook mee.

Maastricht

De eerste week zijn we niet veel op pad geweest, eerst veel te heet, woensdag en donderdag was het miezerig. Dit was op vrijdag, samen met Fouchienus ben ik naar Maastricht geweest voor natuurlijk een bezoekje aan de vrijdagmarkt. In de loop van de week hebben we regelmatig aan het begin van de avond een wandeling in de buurt van de camping gemaakt. Daar leent de omgeving zich ook zo goed voor. Ik heb alleen tijdens het wandelen geen fototoestel meegenomen. Van de tweede week laat ik in een volgend blogje nog wel wat foto's zien.